Κατά την πενταετή μου εμπειρία στη Netstudio, έχω βάλει τα χέρια μου σε πάνω από 100 project! Έχω δει μεγάλες επιτυχίες, αποτυχίες αλλά και αποτυχίες με κρότο. Μπορώ πια να γράψω με ασφάλεια τα συμπεράσματά μου για τη λεπτή γραμμή που χωρίζει την επιτυχία από την αποτυχία καθώς και για τους καθοριστικούς παράγοντες που κάνουν ένα project να πετύχει ή να καταχωνιαστεί στο “χρονοντούλαπο του internet”...
Ο δρόμος της επιτυχίας και o δρόμος της αποτυχίας
Οι περισσότεροι άνθρωποι νομίζουν ότι η επιτυχία και η αποτυχία συναντώνται σε ένα σταυροδρόμι. Και η επιλογή που θα κάνεις θα σε οδηγήσει είτε στον σωστό (επιτυχημένο) δρόμο είτε στον λάθος δρόμο και την αποτυχία.
Στην πραγματικότητα όμως ο επιτυχημένος δρόμος είναι πολύ πιο πολύπλοκος και πολύ πιο δύσκολος από ό,τι νομίζουμε. Ο δρόμος αυτός περνάει μέσα από πολλές αποτυχίες για να καταλήξει τελικά μετά από πολλές προσπάθειες στην επιτυχία.
Τι είναι όμως αυτό που σε κάνει να σηκώνεσαι από τις αποτυχίες και να συνεχίζεις τον αγώνα δρόμου προς την επιτυχία;
Το Πάθος!
Το πάθος είναι βασικό συστατικό της επιτυχίας. Όλοι οι επιτυχημένοι άνθρωποι το έχουν. Τι είναι πάθος; Το πάθος είναι ένα πολύ δυνατό συναίσθημα αγάπης. Είναι η ανάγκη κάποιου να δώσει όλο του τον εαυτό για να πετύχει. Το πάθος είναι έρωτας.
Για να επιτύχει ένα project χρειάζεται παθιασμένους ανθρώπους. Χρειάζεται μία ομάδα που θα δώσει όλο της τον εαυτό για να επιτευχθεί ο τελικός στόχος. Χρειάζεται έναν leader που θα είναι ο ίδιος παθιασμένος και εστιασμένος στο αποτέλεσμα.
Στην Netstudio τα πέντε τελευταία χρόνια που την παρακολουθώ από μέσα εργαζόμαστε πολύ σκληρά σε αυτήν την κατεύθυνση. Δεν είναι απλό. Όμως προσπαθούμε να στελεχώσουμε την ομάδα μας με παθιασμένους και φιλόδοξους ανθρώπους. Ανθρώπους που δεν θα τελειώσουν απλώς το project, αλλά θα το απογειώσουν. Θα το δουν σαν δικό τους, θα οικειοποιηθούν το όραμα και τον στόχο του έργου και θα βάλουν τα δυνατά τους για να επιτευχθεί.
...είπα όμως την μαγική λέξη:
Όραμα
Το όραμα, οι περισσότεροι νομίζουν, ότι είναι συνώνυμο της λέξης στόχος. Μπορεί κάποτε να ήταν… Όχι πια! Η λέξη στόχος έχει χάσει την αξία που είχε. Σήμερα στόχος μπορεί να είναι η αγορά ενός αυτοκινήτου, ένα ωραίο ταξίδι στο εξωτερικό, η επιτυχία του μηνιαίου οικονομικού αποτελέσματος κτλ...
Χρειαζόμαστε πλέον μία άλλη λέξη που να περιγράφει αυτό το πιο σπουδαίο, πιο στοιχειώδες, πιο σπάνιο. Το όραμα λοιπόν είναι μία φιλοσοφία, ένας τρόπος σκέψης. Οι περισσότεροι άνθρωποι δεν έχουν βρει ή δεν έχουν επικεντρωθεί ακόμα στο δικό τους όραμα. Αλλά ακόμα και αυτοί που έχουν, τις περισσότερες φορές το έχουν δανειστεί από άλλους. Όλοι οι άνθρωποι όμως το αναζητούν και το ψάχνουν. Αν έχεις όραμα, τότε σίγουρα δίπλα σου προσελκύεις ανθρώπους που ψάχνουν για όραμα, ανθρώπους που διψούν για έναν τρόπο σκέψης στον οποίο θα διοχετεύσουν όλη τους τη δημιουργικότητα και το πάθος τους.
Σκεφτείτε την Apple. Τι είναι αυτό που έκανε την εταιρεία να απογειωθεί και να έχει πιστούς πελάτες σε όλο τον κόσμο; Το design; H ποιότητα κατασκευής; Δεν νομίζω… Και άλλες εταιρείες τα έχουν αυτά. Το όραμα!
Because the people who are crazy enough to think they can change the world,
are the ones who do.
- Apple Inc.
Επιτυχημένα project
Τα περισσότερα από τα επιτυχημένα project στα οποία έχω συμμετάσχει είχαν ανθρώπους με όραμα και πάθος. Ήταν εκείνα τα project των οποίων οι εμπνευστές ήρθαν στην Netstudio για να μας μεταφέρουν το όραμά τους, να μας μιλήσουν για την φιλοσοφία τους, να μας δώσουν τον τρόπο σκέψης τους.
Σε αυτά τα project η ομάδα μας ενστικτωδώς “απάντησε” με πάθος και ενθουσιασμό! Δώσαμε όλο μας τον εαυτό και τελικώς, πέτυχε!
Αν δεν έχω όραμα;
Κανένας δεν γεννιέται με όραμα. Ούτε το να γίνει κάποιος οραματιστής είναι χαρισματική ικανότητα κατ’ ανάγκην. Εύκολα ο καθένας μπορεί να γίνει οραματιστής ακολουθώντας μία απλή μέθοδο. Αρκεί κάποιος να φτιάξει μία μικρή φράση, μία παράγραφο που θα καταγράφει τον τρόπο σκέψης του, την φιλοσοφία του για τη ζωή. Τα παρακάτω τέσσερα βήματα μας βοήθησαν εμάς στην Netstudio να φτιάξουμε το δικό μας όραμα σαν ομάδα και να το καταγράψουμε σε μία φράση.
- Απαντήσαμε με μία παράγραφο ο καθένας στις παρακάτω ερωτήσεις: Τι θέλεις να δημιουργήσεις στη ζωή σου; Αν είχες ξανά ενέργεια σαν μικρό παιδί, τι θα ήθελες να επιτύχεις; Τι θα σε ξύπναγε νωρίς το πρωί και θα σε κρατούσε ξύπνιο μέχρι αργά το βράδυ; Αν δεν σε κρατούσε τίποτα πίσω, τι θα ήταν αυτό που θα έκανες στη ζωή σου; Τι προκλήσεις θέλεις να αντιμετωπίσεις; Τι θα ήθελες να μοιραστείς με τους άλλους; Τι θα ήθελες να συνεισφέρεις στη ζωή σου και στις ζωές των υπολοίπων;
- Συνθέσαμε τις απαντήσεις φτιάχνοντας μία παράγραφο συναισθηματικά φορτισμένη. Μία φράση που μας κινητοποιεί για δράση, που μας προκαλεί δημιουργική ανησυχία!
- Προσθέσαμε συγκεκριμένα αποτελέσματα που μετριούνται.
- Το όραμα δεν χρειάζεται να είναι ένα τέλειο κείμενο. Δεν χρειάζεται να μιλάει σε κανέναν άλλο εκτός από τον ίδιο τον οραματιστή. Συνεπώς, το γράψαμε όπως ακριβώς το σκεφτήκαμε. Δεν κάναμε “εκπτώσεις” στην σύνταξη για να ακούγεται πιο ωραίο στα αφτιά των ανθρώπων με τους οποίους θα το μοιραστούμε. Το αποτέλεσμα ήταν:
Always Improve Ourselves & Our Customers in Internet Solutions
-Netstudio
Φτιάξτε και εσείς το δικό σας όραμα, ακολουθήστε το πάθος σας, βρείτε μία ομάδα με την οποία θα μοιραστείτε το όραμά σας, ενθουσιάστε την και τότε η επιτυχία είναι εγγυημένη!
Τι πιστεύετε εσείς σχετικά με την επιτυχία και τους παράγοντες που οδηγούν σε αυτή; Αφήστε το σχόλιό σας.