Εδώ και μερικούς μήνες στο Google Ads βλέπουμε μεγάλες αλλαγές στον τρόπο που εμφανίζονται τα διαφημιστικά μηνύματα στο δίκτυο αναζήτησης.
Μια από τις βασικές ασχολίες των τελευταίων μηνών της ομάδας μας, ήταν να εμπλουτίσουμε όλους τους λογαριασμούς που παρακολουθούμε με Responsive Search Ads. Πρόκειται για ένα νέο τρόπο εμφάνισης διαφημίσεων ο οποίος έχει χαρακτηριστεί από πολλούς ως η νέα, επαναστατική αλλαγή στο δίκτυο αναζήτησης.
Παρακάτω, θα προσπαθήσω να παραθέσω όλα όσα πρέπει να ξέρετε για το νέο αυτό τύπο διαφημίσεων.
Τι είναι τα Responsive Search Ads
Τα Responsive Search Ads είναι η μεγαλύτερη, πιο πρόσφατη και πιο ευέλικτη μορφή διαφημίσεων αναζήτησης στα Google Ads. Σε αντίθεση με τις παραδοσιακές μορφές διαφημίσεων αναζήτησης, όπου γράφετε μαζί τους τίτλους και τις περιγραφές για να δημιουργήσετε ένα στατικό διαφημιστικό κείμενο, όταν γράφετε ένα Responsive Search Ad, μπορείτε να γράψετε έως και 15 διαφορετικούς τίτλους και έως 4 διαφορετικές περιγραφές δημιουργώντας στην ουσία 43.680 διαφορετικές παραλλαγές!
Αναρωτιέστε γιατί είναι σημαντικό κάτι τέτοιο; Η Google θα δοκιμάζει αυτόματα τους διαφορετικούς συνδυασμούς τίτλων και περιγραφών που φτιάξατε και θα μαθαίνει ποιοι συνδυασμοί έχουν τις καλύτερες επιδόσεις. Με την πάροδο του χρόνου, τα Responsive Search Ads που φτιάξατε θα εμφανίζουν το καλύτερο μήνυμα σε διαφορετικούς χρήστες ανάλογα με τη λέξη-κλειδί που αναζητούν, τη συσκευή τους, την προηγούμενη συμπεριφορά περιήγησής τους και πολλά άλλα τέτοια ερεθίσματα.
Από τι αποτελείται ένα Responsive Search Ad;
Τα νέα Responsive Search Ad μπορούν να εμφανίσουν έως και τρεις τίτλους 30 χαρακτήρων, μια διεύθυνση URL εμφάνισης με δύο πεδία 15 χαρακτήρων και έως δύο πεδία περιγραφής 90 χαρακτήρων, φτάνοντας συνολικά τους 300 χαρακτήρες ανα διαφημιστικό μήνυμα.
Εμφανίζονται πάντα οι τρεις τίτλοι και οι δυο περιγραφές στα Responsive Search Ads; Η απάντηση είναι όχι. Ανάλογα με το περιεχόμενο της σελίδας και την οθόνη στην οποία εμφανίζονται θα προσαρμόζονται αντίστοιχα. Παράδειγμα, στις οθόνες με μικρότερες διαστάσεις και αναλύσεις, πιθανόν να μην εμφανιστούν και οι δύο περιγραφές ή και οι τρεις τίτλοι.
Πώς μπορείτε να δημιουργήσετε ένα Responsive Search Ad;
Πλέον τα Responsive Search Ads έχουν εμφανιστεί σε όλους τους λογαριασμούς σε μορφή BETA, αυτό πρακτικά σημαίνει ότι δεν εμφανίζονται πάντα από τη στιγμή που θα τα ενεργοποιήσετε. Για αυτό, σε όσες καμπάνιες τα χρησιμοποιήσετε, θα πρέπει να έχετε ενεργά και Expanded Search Ads.
Τα Responsive Search Ads θέλουν ποικιλία!
Όταν έρθει η ώρα να φτιάξετε ένα Responsive Search Ad, πρέπει να είστε δημιουργικοί, αποφύγετε επαναλαμβανόμενες και βαρετές παραλλαγές του ίδιου τίτλου. Η Google δε θα εμφανίσει τη διαφήμισή σας αν οι τίτλοι ή οι περιγραφές σας είναι παρόμοιες. Αναφέρετε διαφορετικά USP που ξεχωρίζουν την επιχείρησή σας από τον ανταγωνισμό, call to actions που κατευθύνουν το χρήστη να κάνει μια ενέργεια και βεβαιωθείτε ότι οι λέξεις που στοχεύετε βρίσκονται στα διαφημιστικά σας. Τέλος, προσπαθήστε να προσθέσετε τίτλους και περιγραφές με διαφορετικά μήκη.
Η δυνατότητα Pin στα Responsive Search Ads
Μπορείτε να κάνετε Pin τίτλους και περιγραφές ώστε να εμφανίζονται πάντα σε συγκεκριμένες θέσεις. Αν έχετε ένα σημαντικό τίτλο ο οποίος θέλετε να εμφανίζεται συνέχεια, τοποθετώντας τον δείκτη του ποντικιού σας στα αριστερά του τίτλου θα εμφανίζεται το εικονίδιο της καρφίτσας το οποίο αν το επιλέξετε σας εμφανίζει όλες τις διαθέσιμες επιλογές που υπάρχουν.
Αποφύγετε τα Pin αν δεν είναι απολύτως απαραίτητα. Χρησιμοποιώντας την επιλογή των pin περιορίζετε το βασικό πλεονέκτημα που έχουν τα Responsive Search Ads να πειραματίζονται και να κάνουν δοκιμές στις παραλλαγές που έχετε προσθέσει. Αν “καρφιτσώσετε” για παράδειγμα έναν τίτλο σε μία θέση, περιορίζετε την Google κατά 75% στις δοκιμές που κάνει και αυτό μπορεί να φτάσει στο 99,5% αν καρφιτσώσετε και δεύτερο.
Δοκιμάστε μόνο ένα Responsive Search Ad σε κάθε adgroup!
H Google δοκιμάζει αυτόματα τις παραλλαγές που έχετε σε μία διαφήμιση για αυτό πλέον δεν ωφελεί να προσθέτετε πολλαπλά διαφημιστικά μηνύματα σε κάθε adgroup. Αντιθέτως, αν προσθέσετε και άλλα Responsive Search Ads μπορεί να ρίξετε την απόδοση διότι η Google θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο για να εντοπίσει το συνδυασμό που λειτουργεί καλύτερα.
Τελικά αποδίδουν τα νέα Responsive Search Ads;
Σύμφωνα με την Google, τα Responsive Search Ads εμφανίζουν 5 - 15% καλύτερα CTR από τις κλασικές διαφημίσεις που υπάρχουν τώρα. Στην πραγματικότητα, βλέπουμε ότι δεν ισχύει πάντα αυτό. Σε ορισμένους λογαριασμούς παρατηρήσαμε ότι οι παλιές διαφημίσεις ακόμα εμφανίζουν καλύτερα CTR. Στους περισσότερους όμως, είδαμε βελτίωση η οποία ήρθε αφού αξιοποιήσαμε όλες τις δυνατότητες της νέας λειτουργίας.
Τι γίνεται με τα Expanded Text Ads, θα καταργηθούν;
Όχι, τουλάχιστον όχι σύντομα. Τα Expanded Text Ads θα συνεχίσουν να λειτουργούν κι εμείς θα συνεχίσουμε να τα βελτιστοποιούμε, κρατώντας αυτά που αποδίδουν καλύτερα, πετώντας αυτά που δεν αποδίδουν και φτιάχνοντας καινούργια που θα τα αντικαθιστούν. Επίσης, κάτι που πρέπει να κάνετε, αν δεν το έχετε ήδη κάνει, είναι να εμπλουτίσετε όλα τα Expanded Search Ads με τρίτο τίτλο και δεύτερη περιγραφή.
Τέλος, αν θέλετε να αναλάβουμε εμείς όλες τις παραπάνω εργασίες, μη διστάσετε να μας καλέσετε για να κάνουμε έναν έλεγχο στον λογαριασμό σας.