Είμαι σίγουρος ότι κάποια στιγμή στο παρελθόν όταν ζήτησες από τον κατασκευαστή ιστοσελίδας σου να σου δημιουργήσει έναν καινούριο μηχανισμό στην ιστοσελίδα σου, συνέβη κάτι παρόμοιο με το παρακάτω:
Γιατί όμως συμβαίνει τόσο συχνά και πώς μπορείς να το αντιμετωπίσεις; Τις περισσότερες φορές η λύση είναι πολύ πιο απλή από ό,τι νομίζεις. Το πιο βασικό απ’ όλα είναι να μπορείς να μιλήσεις κατ’ ευθείαν με τον προγραμματιστή που αναλαμβάνει το έργο.
Πάμε όμως λίγο πριν από αυτό το σημείο έτσι ώστε να κατανοήσουμε κάποια βασικά πράγματα. Αρχικά θα πρέπει και εσύ ο ίδιος να είσαι “διαβασμένος” και να ξέρεις τι ζητάς. Χαίρομαι ιδιαίτερα όταν μιλάω με πελάτες που ξέρουν τι θέλουν και κυρίως το πόσο δύσκολο ή εύκολο είναι αυτό που ζητάνε. Όταν είσαι διαβασμένος και ξέρεις ότι αυτό που ζητάς είναι π.χ. αρκετά δύσκολο αποφεύγονται οι παρεξηγήσεις και θέτονται τα deadline ακόμα πιο σωστά και με μεγαλύτερη ακρίβεια.
Εφόσον λοιπόν πας “διαβασμένος” καλό είναι να απαιτήσεις στο briefing της ανάθεσης του έργου να είναι παρόντες όλοι όσοι τελικά θα συμμετάσχουν στο έργο. Όταν λοιπόν έχει ξεκινήσει η κατασκευή και έχουν βγει τα συμφωνητικά από τη μέση, έχουν ολοκληρωθεί οι προσφορές από το τμήμα πωλήσεων, έχουν τελειώσει τα πάντα από το σχεδιαστικό τμήμα και έχει έρθει η ώρα να ξεκινήσει το development πρέπει να απαιτήσεις να έχεις συνεχή ενημέρωση για την εξέλιξη του έργου. Να μπορείς να το βλέπεις κατά την πορεία της δημιουργίας του και να μπορείς να συζητάς για οποιοδήποτε θέμα σε προβληματίζει κατευθείαν με τον προγραμματιστή που το έχει αναλάβει. Με αυτό τον τρόπο μπορεί ο ίδιος να σε ενημερώσει εύκολα και γρήγορα χωρίς απαραίτητα να σου μιλήσει “κινέζικα”, για όποια θέματα ανακύπτουν, τις πιθανές προσεγγίσεις τους, αλλά και να σου προτείνει τη βέλτιση λύση.
Στη Netstudio έχουμε στελεχώσει την ομάδα με έξυπνους και ταυτόχρονα ευχάριστους προγραμματιστές με τους οποίους μπορείς να συνομιλείς απευθείας. Το θεωρούμε πολύ βασικό στοιχείο της συνεργασίας έτσι ώστε όλα τα θέματα να ολοκληρώνονται γρηγορότερα και ορθότερα για να μην καταλήγουμε σε παρεξηγήσεις που προκύπτουν από τη διαδικασία του “χαλασμένου τηλεφώνου”.
Εδώ όμως υπάρχουν και κάποιες προϋποθέσεις από την δική σου πλευρά. Θα πρέπει να ξέρεις πάντα ότι όταν ζητήσεις κάτι από τον προγραμματιστή το οποίο δεν έχει συμφωνηθεί στα αρχικά briefing και δεν έχει ληφθεί υπόψη στην τελική προσφορά, ότι τον φέρνεις σε πολύ δύσκολη θέση. Ακόμα και για τα πολύ μικρά πράγματα τα οποία μπορεί να πληθύνουν απότομα είναι αυτά που κάποιες φορές παρατείνουν τους χρόνους παράδοσης και γίνονται αφορμή για μικρο-παρεξηγήσεις. Άρα, θα πρέπει και από την πλευρά σου να είσαι τυπικός και αν θεωρείς ότι ζητάς κάτι που δεν ήταν υπολογισμένο να γίνει, να απευθύνεσαι καλύτερα στον σύμβουλο πωλήσεων, αντί για το τμήμα development. Αν όντως είναι κάτι πολύ απλό και θα πάρει λίγο χρόνο είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα γίνει χωρίς χρέωση, οπότε αποφεύγεις και το έξτρα άγχος από τον προγραμματιστή για το αν θα πρέπει να το κάνει ή όχι, μιας και φυσικά όλοι μας θέλουμε να έχουμε τους πελάτες μας ικανοποιημένους. Και να θυμάσαι, τίποτα δεν εννοείται αν δεν έχει συζητηθεί πριν την προσφορά.
Στη Netstudio λοιπόν δεν έχουμε κλεισμένους στο υπόγειο τους προγραμματιστές μας αλλά 1η θέση και με έξτρα διάφανο περίβλημα! Οπότε αν αποφασίσεις να κάνεις το site σου μαζί μας, μάθε από πριν τα εσωτερικά μας τηλέφωνα για να μας καλείς όποια στιγμή θέλεις!