Έρχεται το τέλος του Google Analytics όπως το ξέραμε. Μεταβαίνουμε από το Universal Analytics στο Google Analytics 4 (GA4).
Αν συνδεθείτε στο Google Analytics, είναι πολύ πιθανό να αντικρίσετε το ρολόι που μετράει αντίστροφα. Την 1η Ιουλίου, δηλαδή σε λιγότερο από 2 ημέρες, έρχεται το τέλος μιας εποχής στην ανάλυση και διαχείριση των δεδομένων της ιστοσελίδας σας. Αν είστε από αυτούς που δεν έχετε κάνει ακόμα τη μετάβαση, οι παρακάτω πληροφορίες σίγουρα σας ενδιαφέρουν, καθώς, αν δεν φροντίσετε για αυτή τη μετάβαση, από την 1η Ιουλίου, το παλιό Google Analytics θα σταματήσει να καταγράφει δεδομένα.
Τα πλεονεκτήματα του GA4
Αν και το GA4 δεν είναι πλήρως έτοιμο, η Google το επιβάλει σε όλους τους χρήστες με την κατάργηση του Universal Analytics, καθώς υπόσχεται ότι στο μέλλον το GA4 θα είναι πιο εξελιγμένο και συγκεκριμένα θα έχει:
- Ανανεωμένο μοντέλο δεδομένων καταγραφής των ενεργειών του χρήστη με μηχανισμούς μηχανικής μάθησης, που εξασφαλίζει μια καλύτερη εικόνα του ταξιδιού των πελατών και της καταγραφής των event (συμβάντων).
- Συμμόρφωση στα νέα δεδομένα ιδιωτικότητας καθώς τα cookies θα καταργηθούν.
- Εισαγωγή νέων λειτουργιών που παρέχουν καλύτερη ποιότητα δεδομένων.
- Αφαίρεση λειτουργιών που δεν είχαν μεγάλη χρήση στο Universal Analytics.
- Δωρεάν ενσωμάτωση στο BigQuery, που μέχρι τώρα ήταν προνόμιο των premium χρηστών στο Universal Analytics 360.
Γιατί είναι απαραίτητες οι υλοποιήσεις
Από πρόσφατη ενημέρωση που είχαμε από την ομάδα υποστήριξης της Google μας ενημέρωσαν ότι ήδη στο Universal Analytics χάνουμε μέχρι και 40% των μετατροπών που γίνονται, αλλά και η κατανομή των μετατροπών παρουσιάζει μεγάλες αστοχίες. Αυτή η απώλεια και η αλλοίωση δεδομένων επηρεάζει όλες τις προωθητικές ενέργειες και ειδικά τις καμπάνιες που χρησιμοποιούν έξυπνες στρατηγικές δημοπρασιών (π.χ. Max. Conversion, tROAS κ.λ.π.) όπως η Performance Max.
Data Migration & Report Analysis by Netstudio
Στη Netstudio αναπτύξαμε ένα ολοκληρωμένο πακέτο μετάβασης στο GA4 που περιέχει:
Α. Τεχνική Εγκατάσταση
Περιλαμβάνει τις ακόλουθες τεχνικές υλοποιήσεις που θα μας παρέχουν αξιόπιστη συλλογή δεδομένων για εργαλεία ανάλυσης και διαφήμισης της Google όπως είναι το νέο Google Analytics 4 καθώς και το Google Ads.
1. Εγκατάσταση Google Ads Enhanced Conversions
Οι βελτιωμένες μετατροπές είναι μια λειτουργία που αφορά τις μετρήσεις του Google Ads και έρχεται να ενισχύσει την ακρίβεια της μέτρησης μετατροπών που πραγματοποιούνται (όπως διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, τηλέφωνο κτλ).
2. Εγκατάσταση Google Ecommerce Tracking
Προσφέρει πληροφορίες καταγραφής πωλήσεων και τζίρου για την επιχείρησή μας.
3. Εγκατάσταση Google Enhanced Ecommerce Tracking
Προσφέρει περισσότερες πληροφορίες για τα προϊόντα που αγοράζουν οι χρήστες, όπως οι κατηγορίες και τα brands. Αυτό εξυπηρετεί στο να παρακολουθούμε την πορεία και τη δυναμική των πωλήσεων που γίνονται, καθώς και να εντοπίζουμε με μεγαλύτερη λεπτομέρεια προβλήματα που μπορεί να προκύψουν.
Τα event που έχουν προτεραιότητα και θα ρυθμιστούν είναι:
- View item list, Select item
- View item
- Add / Remove from cart (add/remove/view cart, add to wishlist)
- Checkout process (begin checkout, add shipping info, add payment info)
- Purchase
- Refund – if applicable
- Apply promotions (view promotion, select promotion) – if applicable
- Sign Up – if applicable
- Login – if applicable
4. Εγκατάσταση Google Tag Manager
Βασικό εργαλείο διαχείρισης και παρακολούθησης των tags, με στόχο να έχουμε και ομαλή μετάβαση σε server side tagging.
5. Συνδέσεις Καναλιών
Απαραίτητη η σύνδεση των καναλιών-μέσων για την άμεση και πιο σωστή καταγραφή των δεδομένων που τραβάμε (Google Ads, Merchant Center, Search Console κ.ά).
Β. Data Analysis, Reporting & Ξενάγηση στο νέο περιβάλλον
Στο δεύτερο σκέλος έχουμε αναπτύξει ένα σύνολο καινοτόμων αναλύσεων που μπορούν να καλύψουν το κενό που αφήνει το Universal Analytics αλλά και αναλύσεων που αξιοποιούν τις νέες δυνατότητες του Google Analytics 4.
Συγκεκριμένα υλοποιούμε τρία custom report που καλύπτουν τις ανάγκες των περισσότερων site.
Επίσης, θα σας ξεναγήσουμε στο νέο περιβάλλον και θα σας δείξουμε πώς να αξιοποιείτε τα καινούρια report.
Κόστος και χρόνος υλοποιήσεων
Το κόστος υλοποίησης μπορεί εξαρτάται από το CMS με το οποίο έχει κατασκευαστεί η ιστοσελίδα, από το είδος της παραμετροποίησης καθώς και από τις ανάγκες reporting που έχει η κάθε online επιχείρηση.
Ενδεικτικά σε WordPress και Shopify η υλοποίηση είναι πολύ εύκολη και το κόστος διαμορφώνεται στα 600€ και 400€ +ΦΠΑ αντίστοιχα.
Ο χρόνος υλοποίησης είναι μία εβδομάδα.
Επικοινωνήστε μαζί μας για περισσότερες πληροφορίες.