Δεν μπορείτε να αυξήσετε τις πωλήσεις σας;

Αύξηση πωλήσεων

Αποκαλύψτε τα λάθη της ιστοσελίδας σας και κάντε τις σωστές διορθώσεις!

Πόσες φορές σας έχει τύχει να θέλετε να κάνετε μία αγορά από ηλεκτρονικό κατάστημα, και αντί να αγοράσετε online προτιμάτε να κάνετε τηλεφωνική παραγγελία; Αυτή είναι η πιο συνηθισμένη συμπεριφορά όταν κάτι δεν πάει καλά σε ένα site, πιθανόν να γίνεται και στο δικό σας site και να μην το γνωρίζετε.

Σε αυτή την περίπτωση, οι πιθανότητες να αγοράσει κάποιος τηλεφωνικά είναι λιγότερες. Γιατί, αν το προϊόν σας υπάρχει στον ανταγωνισμό ή στο Skroutz και το Shopflix, το πιο πιθανό είναι ο χρήστης να εγκαταλείψει το καλάθι και να αγοράσει από αλλού. Ο λόγος είναι απλός, θέλει να βρει εύκολα αυτό που ψάχνει και να ολοκληρώσει γρήγορα τη διαδικασία της αγοράς.

Αυτό που προσφέρει το Skroutz και το Shopflix, εκτός από την ποικιλία των προϊόντων και των τιμών, είναι ότι φορτώνουν γρήγορα, η μπάρα αναζήτησης δουλεύει εξαιρετικά και τα φίλτρα καλύπτουν το μεγαλύτερο μέρος των βασικών αναζητήσεων. Επίσης, η ολοκλήρωση της παραγγελίας και η πληρωμή γίνεται με τον πιο εύκολο τρόπο.

Οπότε, στην περίπτωση που η ιστοσελίδα σας δυσκολεύει την περιήγηση των χρηστών, γιατί να αγοράσουν από εσάς; Δεν είναι ρητορική αυτή η ερώτηση, πρέπει να την απαντήσετε.

Οι απαντήσεις που θα δώσετε, είναι τα δυνατά σημεία της επιχείρησής σας, αυτά που σας ξεχωρίζουν από τους ανταγωνιστές. Αυτά τα δυνατά σημεία, επιβάλλεται να τα εμφανίσετε στην ιστοσελίδα σας. Σε ποιο σημείο όμως θα εμφανίσετε την κάθε πληροφορία; Τι θα αφαιρέσετε από αυτά που γράφετε και ποιες πληροφορίες θα αντικαταστήσετε;

Και κάπως έτσι ξεκινάει η διαδικασία για να εντοπίσετε τις αλλαγές στο site σας, οι οποίες θα φέρουν την αλλαγή και στις πωλήσεις σας.

Στην περίπτωση που αλλάξατε πράγματα στην ιστοσελίδα σας, πώς ξέρετε ότι οι αλλαγές που κάνατε σας βοήθησαν; Είστε σίγουροι ότι δεν χειροτέρεψαν τις πωλήσεις σας;

Αν είστε τώρα στην διαδικασία να βελτιώσετε την ιστοσελίδα σας, κάντε το σωστά:

  • Κρατήστε backup της ιστοσελίδας σας: Στην περίπτωση που κάτι δεν πάει καλά στη διαδικασία των αλλαγών, πρέπει να μπορείτε να γυρίσετε στη βάση σας.
  • Δεν μπορείτε να βελτιώσετε ό,τι δεν μπορείτε να μετρήσετε: Καταγράψτε τα στατιστικά που σχετίζονται με τον χρόνο φόρτωσης του site, τον χρόνο που αφιερώνουν οι χρήστες στην ιστοσελίδα σας, τον αριθμό των σελίδων που βλέπουν, τα καλάθια που δημιουργούνται και τις ολοκληρωμένες παραγγελίες. Θα σας βοηθήσουν να κάνετε συγκρίσεις και θα σας δείξουν αν η στρατηγική σας ήταν σωστή.
  • Μην ξεκινήσετε να αλλάζετε τα πάντα ταυτόχρονα: Καταγράψτε όσα θέλετε να αλλάξετε και ιεραρχείστε τα με βάση την σημαντικότητά τους. Οι πιο σημαντικές αλλαγές είναι οι διοθρώσεις στα σημεία που οι χρήστες δυσκολεύονται να αγοράσουν ή να επικοινωνήσουν μαζί σας. Καλύτερα να γίνουν αργά και σταθερά βήματα, παρά γρήγορα και ανοργάνωτα.

Πώς θα εντοπίσετε ότι κάτι δεν δουλεύει σωστά στην ιστοσελίδα σας;

Αρχικά, μελετήστε τα στατιστικά που καταγράψατε. Βρείτε αν υπάρχουν επαναλαμβανόμενα μοτίβα στη συμπεριφορά των χρηστών. Υπάρχει κάποιο συγκεκριμένο σημείο που παρατηρείτε μεγαλύτερη εγκατάλειψη;

Χρησιμοποιήστε την ιστοσελίδα σας. Μπείτε στον ρόλο ενός πελάτη, μάλλον επισκεφτείτε την ιστοσελίδα σας “φορώντας τα παπούτσια” του πελάτη σας. Σκεφτείτε τις ανάγκες του και τις λύσεις που ψάχνει ώστε να ακολουθείσετε τα βήματά του.

Παράδειγμα:

Έστω ότι, το online κατάστημά σας αφορά γυναικεία ρούχα. Μπείτε στον ρόλο ενός ανθρώπου που ψάχνει να παραγγείλει online ένα καλοκαιρινό φόρεμα σε μπλε απόχρωση και κάποιο αξεσουάρ για βραδινή έξοδο. Μην ξεχάσετε ότι πάντα υπάρχει το θέμα του budget για την αγορά, οπότε ορίστε ένα ποσό που θέλετε να χρησιμοποιήσετε έως Χ €.

Επισκεφθείτε την ιστοσελίδα σας. Ξεκινήστε από την αρχική σελίδα και προχωρήστε χρησιμοποιώντας την αναζήτηση και τα φίλτρα του site μέχρι να βρείτε αυτό που σας αρέσει και είναι στο budget σας. Βάλτε το στο καλάθι και τώρα ψάξτε και για το δεύτερο προϊόν. Εφόσον βρήκατε και τα δύο είδη, προχωρήστε την διαδικασία. Συμπληρώστε τα στοιχεία αποστολής και τιμολόγησης.

Πώς ήταν η εμπειρία μέχρι τώρα; Υπάρχει κάποιο σημείο που σας έκανε να βαρεθείτε; Κάποιο σημείο που σας κούρασε ή σας δυσκόλεψε; Αν ναι, στο ίδιο σημείο θα κολλήσουν και οι χρήστες σας και δεν θα αγοράσουν! Σε όλα τα στάδια κρατήστε σημειώσεις.

Τώρα είναι η στιγμή της αλήθειας!

Αν εσείς που ξέρετε το site σας, δυσανασχετήσατε σε κάποια σημεία, το πιθανότερο είναι ότι θα υπάρχουν και άλλα ζητήματα που από τις πολλές φορές που τα έχετε δει, σας περνάνε απαρατήρητα. Οπότε, ήρθε η στιγμή να ζητήσετε τη “βοήθεια του κοινού”.

Δώστε το ίδιο σενάριο που εκτελέσατε, σε ανθρώπους που δεν έχουν αγοράσει ξανά από τη σελίδα σας και βάλτε τους να κάνουν όλα τα βήματα μέχρι το τέλος. Μην τους ενοχλήσετε όσο ψάχνουν, απλά πείτε τους να μιλάνε, να σας λένε ό,τι βλέπουν και να εκφράζουν τις σκέψεις τους. Όταν ολοκληρώσουν τη διαδικασία, ζητήστε τους να σας μιλήσουν για την εμπειρία τους στην ιστοσελίδα σας. Βρήκαν τη διαδικασία εύκολη; Θα αγόραζαν από εσάς; Υπήρχε κάτι που τους προβλημάτισε ή δεν τους άρεσε; Εσείς, απλά να σημειώνετε χωρίς να φέρνετε αντιρρήσεις!

Η παραπάνω διαδικασία λέγεται user testing, user experience testing, usability testing ή απλά test ευχρηστίας και πρέπει να είναι βασική διαδικασία πριν κάνετε οποιαδήποτε αλλαγή στο site σας. Γιατί; Απλά επειδή την ιστοσελίδα σας, την φτιάχνετε για να είναι εύκολη για τους πελάτες σας, όχι μόνο για να αρέσει σε εσάς. Για να σιγουρευτείτε ότι αρέσει στους πελάτες σας, πρέπει να τους ρωτήσετε.

Οι οικονομικότεροι και πιο συνηθισμένοι τρόποι για usability testing είναι 3.

  • Usability testing από κοντά: Σε μία καφετέρια ή ακόμα και στον δρόμο, βρείτε ανθρώπους που μοιαζουν να είναι στο target group σας. Προτείνετέ τους να τους δώσετε ~20€ για να χρησιμοποιήσουν το site σας και να σας πουν την άποψή τους. Στο ξεκίνημα μπορείτε να τους ρωτήσετε για τα δημογραφικά στοιχεία τους. Θα σας βοηθήσει και να γνωριστείτε και να σας πουν πιο εύκολα τις σκέψεις τους.
  • Απομακρυσμένο Usability Test: Σε αυτή την περίπτωση τα πράγματα είναι πιο απλά. Μπαίνετε σε μία πλατφόρμα που έχει χιλιάδες χρήστες που πληρώνονται για να λένε την άποψή τους. Κατά κύριο λόγο κάνουν usability test σε ιστοσελίδες, ηλεκτρονικά καταστήματα και apps. Όμως, μπορείτε να τους δείξετε μέχρι και για τις προτάσεις που σας έστειλε ο designer σας για νέο σας λογότυπο, τις κάρτες σας ή τα φυλλάδιά σας. Θα σας βρουν λάθη και θα σας βοηθήσουν να αποφασίσετε με ποια πρόταση να προχωρήσετε.

    Εσείς θα λάβετε video, στα οποία θα βλέπετε την οθόνη των χρηστών και θα ακούτε την φωνή τους που θα σας εκφράζουν τις σκέψεις τους. 5 test ανά συσκευή, αρκούν για να σας αποκαλύψουν το 80% των προβλημάτων στο site σας. Συνήθως, προτείνεται να τρέξετε 5 test σε desktop και 5 test σε κινητά.

    Οι δημοφιλέστες πλατφόρμες usability testing, στην περίπτωση που η γλώσσα που μιλάει το target group σας είναι τα αγγλικά, είναι οι εξής: usertesting.com, userpeek.com, trymyui.com, userlytics.com και το δικό μας userfeel.com. Στην περίπτωση που το target group σας μιλάει ελληνικά ή οποιαδήποτε άλλη γλώσσα, το userfeel.com είναι μονόδρομος. Η διαδικασία για να φτιάξετε το test είναι εύκολη και στα πρώτα βήματα καταχωρείτε τα δημογραφικά στοιχεία του κοινού που θέλετε να κάνει το test ευχρηστίας.

  • Ανάθεση της έρευνας στους ειδικούς: Ο πιο εύκολος και γρήγορος τρόπος, που θα δώσει στο μέγιστο όλες τις πληροφορίες που χρειάζεστε, είναι να αναλάβει την έρευνα μία ομάδα με εμπειρία στο Usability Testing. Στη Netstudio παρέχουμε υπηρεσίες έρευνας Usability Testing. Aναλαμβάνουμε να δομήσουμε το σενάριο και τις ενέργειες ανάλογα με το target group σας, και αφού αναλύσουμε όλα τα ευρήματα, προτεραιοποιούμε τα προβλήματα και προτείνουμε λύσεις με high level συμβουλευτική.

Στις αγορές που το Usability Testing δεν είναι ακόμα δημοφιλές, όπως στην Ελλάδα και στην Κύπρο, δημιουργούνται σημαντικές ευκαιρίες. Στην περίπτωση που θέλετε να κάνετε μόνοι σας τον έλεγχο, με 10 test ευχρηστίας από το Userfeel.com, που κοστίζουν $600 μπορείτε να έχετε σημαντικές πληροφορίες που θα σας βοηθήσουν να διαφοροποιηθείτε από τον ανταγωνισμό και να αρέσετε περισσότερο στο target group σας!

Στην περίπτωση που θέλετε να συνεργαστείτε με τη Netstudio, μπορείτε να με καλέσετε στο 2108004447 εσ.92 ή να κλείσετε online meeting μαζί μου εδώ.

Βρήκατε χρήσιμο το άρθρο μου; Γράψτε μου την άποψή σας στα σχόλια!

Δημήτρης Σκουρλής - Netstudio.gr

Δημήτρης

Γράφει ο Δημήτρης

Digital Strategist

Δημοσιεύθηκε την 30.08.2024

Σχολιάστε το άρθρο

Συμβουλές digital marketing από το blog μας

preview του βίντεο Unboxing Regalinas

Website Unboxing Regalinas

Δείτε πώς ανακατασκευάσαμε το ηλεκτρονικό κατάστημα μόδας Regalinas.gr και τι αποτέλεσμα έφερε αυτή η ανακατασκευή.

Δείτε το video
preview του βίντεο του βίντεο με την Εύη Λούλη

Η Εύη Λούλη μιλάει για τη Netstudio

Η Εύη Λούλη, υπεύθυνη Marketing του Ομίλου Λούλη, μιλάει για τη συνεργασία του Ομίλου Λούλη με τη Netstudio.

Δείτε το video
preview του βίντεο με τα 4 πιο σημαντικά σημεία σε κάθε site ή e-shop

Τα 4 πιο σημαντικά σημεία σε κάθε site ή e-shop

Δείτε ποια είναι τα πρώτα σημεία που κοιτάω ΚΑΘΩΣ μιλάω στο τηλέφωνο με υποψήφιους πελάτες που μου ζητούν να προτείνω βελτιώσεις στο site τους.

Δείτε το video
preview του video του GS Diamonds

GS Diamonds Website Unboxing (με υπότιτλους)

Δείτε στο video πώς φτιάξαμε ένα από τα πιο πολύπλοκα και εντυπωσιακά μας project. Το GS Diamonds, το eshop του μεγαλύτερου εμπόρου διαμαντιών στην Αυστραλία.

Δείτε το video
preview του video με τον Αποστόλη του White Goods

Σκέψεις & ανησυχίες ενός νέου για το ηλεκτρονικό εμπόριο

Δείτε στο video απόσπασμα από εσωτερική συζήτηση προόδου, 7 μήνες μετά τη δημοσίευση του καινούριου site του White Goods.

Δείτε το video
preview του βιντεο πως να μετρήσετε την ταχύτητα του site σας

Πώς να μετρήσετε την ταχύτητα του site σας

Μετρήστε και βελτιστοποιήσετε την ταχύτητα φορτώματος του site σας ή του e-shop σας.

Δείτε το video
preview του βιντεο τι είναι το usability testing

Εισαγωγή στο Usability Testing και στο Userfeel με τη Netstudio

Τι είναι το usability testing και πώς μπορεί η Netstudio να σας βοηθήσει να βελτιστοποιήσετε το site σας, το eshop σας ή την εφαρμογή σας.

Δείτε το video
preview του βιντεο Website Unboxing Forel.gr

"Από την πρώτη στιγμή καταλάβαμε ότι θα τα πάμε καλά. Και τελικά είχαμε δίκιο. Τα πήγαμε πολύ καλά."

Δείτε πώς φτιάξαμε το e-shop μόδας Forel.gr και πώς σχολιάζει τη συνεργασία ο Μάκης Χατζούλας.

Δείτε το video